Dział Dokumentacji Fundacji Pantomima zaprasza praktyków i teoretyków zajmujących się pantomimą oraz szeroko rozumianym teatrem ruchu do nawiązania współpracy!
Jedną z ambicji Fundacji Pantomima jest zgromadzenie wszelkich informacji o artystach związanych z pantomimą, teatrem ruchu z Polski i zagranicy.
Praktyków związanych z pantomimą i teatrem ruchu zachęcamy do zgłaszania się do nas i przesyłania materiałów o swojej działalności. Wszystkie informacje zostaną zamieszczone w Dziale Dokumentacji Fundacji Pantomima, wybrane zaś będą publikowane na naszej stornie internetowej. W przyszłości planujemy powołać Archiwum Pantomimy i Teatru Ruchu, w którym upublicznione zostaną wszystkie zgromadzone przez nas materiały.
Ponadto gorąco zachęcamy ”teoretyków” – osoby, które pisały, piszą lub interesują się pantomimą, szeroko pojętym teatrem ruchu czy też zagadnieniami związanymi z psychologią ciała – studentów, teatrologów, kulturoznawców, psychologów, dziennikarzy czy też pasjonatów – do przekazania swoich szkiców Działowi Dokumentacji Fundacji Pantomima i nawiązania z nami współpracy. Najlepsze prace będą publikowane na naszej stornie oraz zamieszczane w wydawanych przez nas publikacjach książkowych, a także wykorzystywane w prowadzonej przez nas działalności edukacyjnej.
Kontakt: k.luczynska@fundacjapantomima.pl
Dział Dokumentacji Fundacji Pantomima to projekt, którego celem w jest powołanie Archiwum Pantomimy i Teatru Ruchu. Poniżej prezentujemy Państwu listę posiadanych przez nas materiałów.
Zbiory biblioteczne:
R. Croft-Cooke, P. Notes, Świat Cyrku, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1986.
A. Hausbrandt, Tomaszewski. Pantomima, Wydawnictwo Interpress, Warszawa 1974.
J. Hera, Henryk Tomaszewski i jego teatr, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1983.
J. Hera, Z dziejów pantomimy, czyli pałac zaczarowany, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1975.
J. Kelera, Wrocław teatralny 1945-1980, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1983.
D. Kosiński, Słownik teatru, Wydawnictwo Zielona Sowa, Kraków 2006.
I. Małej, Syndrom budy jarmarcznej, czyli symbolizm rosyjski w kręgu arlekinady (A. Błok i A. Bieły), Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002.
C. Mic, Komedia dell’arte, czyli teatr komediantów włoskich XVI, XVII, XVIII wieku, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1961.
S. Niedziałkowski, Świat mimu, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1998.
A. Rembowska, Teatr Tańca Piny Bausch, Wydawnictwo Trio, Warszawa 2009.
R. Sławski, Sztuka Pantomimy, Wydawnictwo Związkowe CRZZ, Warszawa 1965.
K. Smużniak, Teatr Pantomimy Henryka Tomaszewskiego. Prolegomena do teorii teatru pantomimy, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2004.
K. Smużniak, Tragiczne gry. Monografia dokumentacyjna ostatniego choreodramu pantomimicznego Henryka Tomaszewskiego, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2006.
K. Smużniak, Wrocławski Teatr Pantomimy. Mit w teatrze Henryka Tomaszewskiego, Zakład Narodowy Imienia Ossolińskich, Wrocław 1991.
J. Švehla, Deburau pierrot nieśmiertelny, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1983.
K. Wiśniak, Z życia scenografa, Wydawnictwo Baron i Suszczyński, Kraków 1998.